پنج توصیـــــه عجیب پزشكی*خیلی باحالن
 
تازه چه خبر؟
جمعه 3 تير 1390برچسب:, :: 8:44 ::  نويسنده : سکوت

 1. آلرژی دارید؟ بخندید! 
وقتی دچار آلرژی می*شوید، سعی کنید خود را در موقعیت* خندیدن قرار دهید. شرکت*کنندگان در تحقیقی که از سوی محققان ژاپنی انجام شده بود زمانی* که به تماشای یک فیلم خنده*دار نشسته بودند کمتر دچار حساسیت* می*شدند اما همین افراد زمانی *که به تماشای یک فیلم جدی نشستند، پیاپی عسطه می*کردند. خنده موجب عملکرد سریع سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما می*شود و سبب می*شود فرد کمتر دچار حساسیت شود. 

2. بدنتان زخم است؟ خوش*اخلاق باشید! 
خوش*رفتاری موجب می*شود که زخم*های بدنتان زودتر بهبود یابد. دکتر جانیت کیکلت، استاد روانپزشکی دانشگاه اوهایو معتقد است که رفتار خصمانه و خشونت*آمیز، روند بهبود زخم*ها و کبودشدگی*ها را افزایش می*دهد. اما خوش*رفتاری و مثبت اندیشی موجب می*شود که میزان واسطه شیمیایی سایتوکین در بدن افزایش یابد. سایتوکین موجب می*شود که سلول*هایی که برای ترمیم زخم یا هر نقطه آسیب*دیده بدن نیاز هستند، در نواحی اطراف زخم، زود*تر تکثیر شوند. بنابراین سعی کنید شاداب و سرحال باشید. دوستانتان را با یک دعوت برای شام یا ناهار غافلگیر کنید. به دیدن اقوام و خویشان*تان بروید و سعی کنید به مردم کمک کنید. خواهید دید که در مدت کوتاهی خوب می*شوید. 

3. بیمارید؟ خوش*بین باشید! 
کنار گذاشتن بدبینی گاهی بیماری* شما را تا حد بسیاری بهبود می*بخشد. نتایج تحقیقات نشان داده است افرادی که در تست*های خوش*بینی نمره خوبی گرفته*اند 55 درصد کمتر از افرادی که همیشه احساس شکست و ناامیدی می*کنند در معرض خطر مرگ به خاطر بیماری*های قلبی و عروقی قرار دارند. بنابراین سعی کنید در هر هفته فهرستی از افرادی که سپاس*گزارشان هستید مانند دوستان، اقوام و... تهیه کنید. همچنین سعی کنید از ناراحتی و ناامیدی در خصوص نداشتن چیزهایی که هنوز به آنها دست* نیافته*اید، خودداری کنید. تمرکز بر حس سپاس*گزاری موجب می*شود که نگاه مثبتی به زندگی داشته باشید. 

4. دنبال تناسب*اندامید؟ تصویرسازی کنید! 
در ذهن خود تصویری از ورزش*ها و نرمش*ها را تداعی کنید تا روند بهبودتان سریع*تر شود. دانشمندان دانشگاه کلیولند آمریکا معتقدند که تنها ساختن تصویری ذهنی از بلند کردن وزنه و یا وزنه*برداری موجب می**شود که ماهیچه*های قوی*تر داشته باشید و روند بهبودتان سریع*تر شود. در تحقیقات دانشمندان دانشگاه کلیولند مشخص شد مردانی که تنها در ذهن خود تصویری از ورزش و وزنه*زدن برای عضله دوسربازو ساخته*اند حجم ماهیچه*ای آنها بدون اینکه حتی یک کیلوگرم وزنه زده باشند به اندازه 13 درصد افزایش یافته است. بنابراین هر روز برای 15 دقیقه در ذهن خود تصور کنید که ماهیچه آسیب*دیده*تان را نرمش می*دهید. تمام جزییات ورزش را در ذهن خود تصویر کنید. هر فشاری را که به ماهیچه*تان وارد می*شود، در ذهن تصویر کنید. انبساط و انقباض ماهیچه*تان را هم همین*طور. این*کار را انجام دهید و تاثیر آن را ببینید. 

5. کارتان حساس است؟ موسیقی گوش کنید! 
وقتی در جاده در حال رانندگی هستید و چشمان*تان از فرط خستگی قرمز می*شود، رادیوی اتومبیل*تان را روشن می*کنید. محققان ژاپنی معتقدند موسیقی گوش کردن زمانی*که در حال انجام کارهای روزانه*تان هستید، موجب می*شود کمتر احساس خستگی کنید و کارتان را دقیق*تر و با حوصله بیشتری انجام دهید. 

موسیقی موجب می**شود بدنتان به درخواست*های استراحتی که از مغز صادر می*شود، پاسخ دهد. همچنین موسیقی برخی احساسات بی*حاصل و خستگی آفرین را در نطفه خفه می*کند و موجب می*شود بر سختی کارتان غلبه کنید. بنابراین هنگامی*که فردای یک شب شلوغ و پر از مهمان در آشپزخانه مشغول شستشوی ظرف*ها هستید ضبط*صوت خانه خود را روشن کنید و با فراغ بال به کارتان ادامه دهید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب